fbpx
 

Şekersiz Sakızın Ağız ve Diş Sağlığına Faydaları

Şekersiz Sakızın Ağız Sağlığına Faydaları

Şekersiz Sakızın Ağız ve Diş Sağlığına Faydaları

Kek, kurabiye, şekerleme, şekerli meşrubatlar – her gittiğiniz yerde adeta sizi ve çocuklarınızı cezbetmek için bekliyor. Şekerin dişler üzerindeki etkisi anında görülemiyor olsa da, eğer dikkat etmezseniz diş çürüklerine sebep olabilir.

Şekerli yiyecekler veya içecekler tükettiğinizde – rafine, işlenmiş, ya da karbonhidrat formunda – aslında bir canavarı besliyorsunuz. Ağzınızdaki bakteriler yediklerinizi sindirir ve özellikle şekerden beslenir; yavaşça diş minenizi çözündürerek diş çürüklerine sebep olabilecek asitler üretir.

Bildiği üzere tükürük, ağzı nemli tutmaya yarar. Yemek yediğimiz zaman tükürük akışı artarak yiyecekleri çiğnememize ve yutmamıza yardımcı olur. Aynı zamanda ağzımızın pH’ını düşüren bir karbonhidrat aldığımızda, asidi nötrleyerek koruyucu bir etki sağlar ve sindirime destek olur.
Tükürük akışını şekersiz sakızla birleştirdiğimizde, bu durum yenilen yiyeceklerden gelen asitleri nötrlemek üzere daha fazla tükürük akışı sağlamak için yeni bir fırsat yaratır. Dişlerinizin temas ettiği asidi sınırlayarak diş çürümesi miktarını azaltabilirsiniz. Yemek yedikten sonra diş plağınızın pH’ı bir süre asitli hale gelir, bu durum da dişleri zayıflatır ve çürümelerini kolaylaştırır.  Avrupada yapılan araştırmalara göre şekersiz sorbitol sakız çiğneyenlerde, sorbitol sakız çiğnemeyenlerde oluşan kontrol grubuna kıyasla diş çürüklerinde yüzde 41,7 azalma olduğu görülmüştür.

Bu asit saldırılarından korunmak için beslenmenizden şekeri tamamen çıkarmak gerçekçi değildir çünkü çoğu besin ya şeker ya da nişasta içerir. Yine de tükettiğiniz besinlerdeki şeker miktarını kontrol altında tutarak dişlerinizin asit saldırılarına maruz kaldığı zaman dilimini sınırlandırabilirsiniz.

  • Bol lif, meyve, sebze, protein içeren dengeli bir beslenme uygulayın
  • Gizli şekerler için yiyecek etiketlerini kontrol edin
  • Öğün aralarındaki atıştırmaları sınırlayın
  • Ağızda uzun süre kalan yiyeceklerden (örneğin yapışkan şekerlemeler) kaçının
  • Şekerli besinleri öğün sonunda veya diş fırçalama seansınızdan önce tüketin
  • Şekerli meşrubatlar yerine su için

Yemek yedikten sonra dişlerinizi etraflıca fırçalamak şekerli yemek artıkları ve bakteri plağı birikimini yüzeylerden temizler, diş ipi kullanımı ise bakterilerin kolayca saklanabileceği bir yer olan dişlerin arasını temizler. Önemsiz görünen diş çürükleri zamanla diş kayıplarına sebep olurken, kanal tedavisi ve ileriki süreçlerde  implant tedavisi gerektiren sorunlara yol açabilir. Düzenli olarak diş hekiminize muayene olunuz.



Call Now Button